
Vanliga frågor
Om butiken
Hur många butiker finns det i Sverige?
Det finns två Fabriken-butiker i Sverige – en i Sparreholm och en i Sågmyra.
Vad har ni för öppettider?
Du hittar öppettider under respektive butiks sida. Här kan du läsa mer om våra butiker.
Vilka betalmetoder finns det hos er?
Det går bra att betala med svenska kontanter, vanliga bankkort och Swish. American Express funkar ej.
Vilka storlekar har ni?
För dam erbjuder vi storlekar från 34 till 56 samt XS till XXL. För herr finns storlekar från S till 6XL. Observera att storlekarna skiljer sig mellan de olika märken vi säljer.
Kan jag ta med min hund in i butiken?
Det går bra att ta med din hund! Om möjligt, får den gärna sitta i egen väska eller kundvagn.
Hur ofta får ni in nyheter i butiken?
Vi packar upp nyheter varje dag som butiken är öppen. Ny vecka = nya nyheter!
Finns det lånerullstol hos er?
Butiken i Sparreholm har en lånerullstol. Tyvärr finns det i dagsläget ingen i Sågmyra.
Kan jag köpa presentkort hos er?
Det går utmärkt att köpa presentkort hos oss. Fråga efter det i kassan, så hjälper vi dig!
Onlinehandel
Kan man handla era varor online?
Tyvärr finns det ingen möjlighet att handla våra varor online. Vi erbjuder endast försäljning i våra fysiska butiker. Du är varmt välkommen att besöka din närmaste butik!
Kan ni skicka varor hem till mig?
Nej, vi erbjuder tyvärr ingen hemleverans. Våra varor säljs enbart i våra fysiska butiker.
Returer och reklamation
Har ni öppet köp?
Vi erbjuder alltid 30 dagars öppet köp, förutom på bad- och underkläder. Kom ihåg att ta med kvittot vid retur. Varan som du returnerar behöver vara oanvänd och ha kvar etiketten.
Jag vill reklamera en defekt vara – hur gör jag?
Besök din närmaste butik så hjälper vi dig! Kom ihåg att ta med kvittot.
Jag vill reklamera en vara, men har tappat bort kvittot. Hur gör jag?
Vid reklamation måste vi ha ditt kvitto. Om du har betalt med kort kan du med hjälp av ett kontoutdrag få fram datum för inköpet samt kvittots exakta slutsumma. Om du vet datum och exakt slutsumma för ditt inköp, så kan vi försöka att leta upp ditt kvitto åt dig.
Jag har inte möjlighet att besöka butiken för reklamation. Hur gör jag då?
Vid reklamation hjälper vi dig helst på plats i butiken. Om det inte är möjligt får du gärna maila till info@fabrikenisparreholm.se och beskriva ditt ärende, så ska vi försöka hjälpa dig.
Parkering
Kostar det något att parkera bilen?
Nej, det är gratis parkering på parkeringsplatsen utanför butiken.
Finns det husvagns- och husbilsparkering?
Vår parkering är stor och rymmer plats för alla slags fordon.
Kan man övernatta med husvagn eller husbil på er parkering?
Absolut, det går utmärkt att parkera över natten hos oss! Vår parkering kan användas som ställplats i ett dygn. I Sparreholm är det vacker sjöutsikt och finns även en liten lekplats för barnen.




